My Trend Lab

My Trend Lab

Menu
Maxim Zhestkov

Maxim Zhestkov

Maxim Zhestkov is a visual artist and motion designer based in Russia.His main passions are animation, design and cinematography which he combines for clients around the globe including Google, Microsoft, Fox, MTV, IDEO, BMW, Ford, FutureBrand etc.Along with his professional career he is always trying to shift the boundaries of visual language through his short films. He studied architecture and got a master's degree in graphic design and fine art. Working on films, advertisements and in the design industry he explores the new frontier of art, technology and design and is always looking for a new challenges.

Maxim Zhestkov est un motion designer artiste plasticien basé en Russie. Ses principales passions sont l’animation, le design et la cinématographie qu’il combine pour des clients du monde entier, notamment Google, Microsoft, Fox, MTV, IDEO, BMW, Ford, FutureBrand, etc.Along avec Au cours de sa carrière professionnelle, il essaie toujours de déplacer les frontières du langage visuel à travers ses courts métrages. Il a étudié l'architecture et a obtenu une maîtrise en graphisme et en beaux-arts. Travaillant sur des films, des publicités et dans l'industrie du design, il explore la nouvelle frontière de l'art, de la technologie et du design et est toujours à la recherche de nouveaux défis.

Design and Direction - Maxim ZhestkovProduction - Zhestkov.StudioSound Design - Combustion.Studio

Optics is an experimental art film by Maxim Zhestkov exploring the behavior of artificial light and color in digital environments. Blending architectural gallery space with computer-generated digital glass sculptures, they encounter animated refractions, chromatic aberrations, colourful reflection and other conditions which are impossible in reality. A series of tests and explorations guides them through different optical conditions ofthe bright and colorful digital universe. The film was initiated as an experimental series of tests in Zhestkov.Studio. After some research, we realized that the beauty and visual power of these explorations could be transformed into an art film rather than be a series of tests. For a couple of months, programmers and artists at Zhestkov.Studio developed different approaches and played with the infinite possibilities of refractions and reflections. They developed over 1000 tools and principles of working with light and refractive/reflective surfaces. Coders wrote dozens of lines in Python to achieve some of the effects and behaviors of light. In the end, we produced some truly amazing results. Light and refraction in reality can behave only in one way in one condition, but in the digital world, where we don't have real-world restrictions, we can animate every condition and step further into the understanding of light and color.

Optics est un film d'art expérimental de Maxim Zhestkov explorant le comportement de la lumière artificielle et de la couleur dans les environnements numériques. Mélangeant espace de galerie architecturale avec des sculptures de verre numériques générées par ordinateur, on rencontrent des réfractions animées, des aberrations chromatiques, des reflets colorés et d’autres conditions impossibles en réalité. Une série de tests et d'explorations les guide à travers différentes conditions optiques de l'univers numérique brillant et coloré. Le film a été lancé comme une série expérimentale de tests dans Zhestkov.Studio. Après quelques recherches, les créateurs ont réalisé que la beauté et la puissance visuelle de ces explorations pourraient être transformées en un film d'art plutôt qu'en une série de tests. Pendant quelques mois, les programmeurs et les artistes de Zhestkov.Studio ont développé différentes approches et joué avec les possibilités infinies de réfractions et de réflexions. Ils ont développé plus de 1000 outils et principes de travail avec des surfaces lumineuses et réfractives / réfléchissantes. Les codeurs ont écrit des dizaines de lignes sur Python pour obtenir certains effets et comportements de la lumière. Au final, nous avons produit des résultats vraiment étonnants. En réalité, la lumière et la réfraction ne peuvent se comporter que d'une manière et d'une condition, mais dans le monde numérique, où nous n'avons pas de restrictions du monde réel, nous pouvons animer chaque condition et progresser dans la compréhension de la lumière et de la couleur.

Modul is the name of Maxim Zhestkov's diploma project from Ulyanovsk State University. The project contains branding identity, design and animation for an invented TV channel. The project was exhibited at more than 60 galleries and festivals all over the world.

Maxim Zhestkov
Maxim Zhestkov
Maxim Zhestkov
Maxim Zhestkov